Plan de afaceri – pe scurt

Sportul este primul mod de a obtine sau mentine sanatatea. Cum ne hranim este pe locul 2 ca importanta.

Golful reprezinta pretext pentru business, respect fata de natura, loc ideal pentru actiuni de grup.

Se poate practica indiferent de varsta sau aptitudini.

La inceput, activitatea T&GD se exemplifica prin site-ul www.golfromania.org si consta in a face accesibil fenomenul sportiv golf, la cat mai multi potentiali interesati.
Pe site sunt disponibile informatii succinte despre atuurile jocului de golf, adresate celor ce nu au cunostinte despre acest sport, pentru a intriga curiozitatea lor, cat si informatii mai detaliate pentru cei avizati, deja pasionati ai acestui sport.

Web site-ul nostru, isi propune de asemenea, sa mentina informat mediul de afaceri international, privind evolutia jocului de golf din Romania si oportunitatile ce rezulta de aici.

Specificam faptul ca datele si termenele stabilite prin acest document, raman subiectul modificarilor ulterioare, functie de conditiile de dezvoltare a segmentului golf, in cadrul mai larg al turismului national si international.

Management

Initiatorii sunt: 1 PGA din Olanda; 1 specialist in IT din Bucuresti si 1 pasionat de golf din Timisoara.

Servicii

Serviciile furnizate de noi si partenerii sunt urmatoarele:

1. Lectii de golf incluse in diferite pachete turistice, adresate companiilor sau clientilor individuali.
2. Evenimente de golf: competitii nationale si internationale; campanie media; conferinte.
3. Suport tehnic pentru investitorii in terenuri de golf (design, constructie, mentenanta, management club).

Prin partenerii media ne propunem sa:
1. Prezentam actualitatea in golf, de asa natura incat sa se semnaleze oportunitati de afaceri.
2. Organizam concursuri de reguli cu premii.
3. Publicarea de articole specializate furnizate de Autoritatile Internationale.

Analiza pietei

In acest moment exista nu numar mai mare de 3.000 jucatori de golf (incluzand expatii) din care doar aproximativ 400 participa frecvent la competitiile nationale si internationale organizate in Romania.

Competitiile sunt in crestere ca numar (cel putin 1 pe fiecare saptamana), calitate, numar de participanti si premii acordate. Companii precum BMW, Volvo, Banca Transilvania, Henkel, Air France, Carlsberg, Toshiba, Marriott, Air France, ING Bank, etc reprezinta deja o traditie ca organizatori de evenimente de elita in calendarul competitional anual.

Din 19 milioane de locuitori ai Romaniei mai bine de 50 % este populatia urbana. 30 % dintre acestia isi pot permite saptamanal sa cheltuiasca 80 lei pentru petrecerea timpului liber.

Golful se adreseaza paturii sociale cu venituri medii spre mari insa site-ul nostru isi propune sa faca accesibil acest joc si celor cu venituri medii. In marile orase (peste 90.000 locuitori), 800 reprezinta numarul potentialilor practicanti ai acestui sport, la care se adauga inca cateva sute de telespectatori.

Exista 11 locatii (in Romania) unde se atreneaza acum la golf. Identificam toate aceste locatii/Cluburi ca fiind parteneri de afaceri.

Cota de piata repartizata pe Cluburi este urmatoarea: Timisoara 15 %, Breaza 10%; Pianu 30 %; Bucuresti 30 %; Cluj 25 %. Aici nu facem referire la jucatorii declarati. Ceeace ce luam in calcul, pentru aceste procente, sunt defapt actiuni specifice segmentului corporate (ce includ golf). Ele genereaza mai bine de 70 % din venitul Cluburilor si enumera peste 700 de solicitanti diferiti (companii, agentii si grupuri mai mari de 10 persoane/an).

Studiile de piata efectuate de KPMG, respectiv de catre PGAsE (Asociatia Profesionista de golf din Europa) evidentiaza un adevarat boom cu privire la investitiile in lucru pentru teren de golf in Europa Centrala si de Sud Est. Exista afirmatii conform carora, in aceasta zona, un numar de mai bine de 7 golf course-uri se deschid anual.

IAGTO (asociatia internationala de tour operatori specializati pe golf) afirma ca un turist obisnuit cheltuieste in medie 50 euro / zi , iar un golfer cheltuieste in aceasi perioada 250 euro.

Este de netagaduit stringenta nevoie de a mediatiza mai bine potentialul pietei romanesti. Daca numarul turistilor interesati de golf vor creste si in Romania – sectorul privat si cel public, nu vor avea decat de castigat.

Un argument in acest sens este si acesta: acum sunt in discutie sau faza de constructie 10 proiecte de teren de golf in Romania. Design-ul arhitectilor celebri mondial printre care Arnold Palmer si Jack Nicklaus, reprezinta dovezi importante de interes.

Sunt discutii chiar si de posibila investitie a lui Tiger Woods. Desi declaratiile publice nu au fost facute de aceste 2 personalitati, totusi site-ul Nicklaus confirma ca a semnat design pentru un teren la Bucuresti plus unul la Brasov, iar media nationala a sustinut declaratiile consiliului local din Tarlungeni care confirma interesul lui Tiger Woods de a investii acolo.

Trendul este deci deosebit de favorabil lansarii acestui business. Interesul declarat al T&GD este de a dubla numarul de practicanti pe fondul cresterii interesului referitor la castigul de imagine, revenit companiilor ce investesc in golf.

Initiativa noastra nu va face altceva decat sa construiasca relatii de incredere intre investitori, pe o piata cu potential real de dezvoltare.

Obiective

Obiectivele T&GD sunt urmatoarele:
1. generarea unui numar de cel putin 100 noi interesati de golf prin eforturi proprii, pe fiecare an de activitate, pana in 2020.
2. prezenta stirilor de golf, la fiecare rubrica sport din radio/tv/ziare nationale, incepand din 2017.
3. up date-ul situatiei din Romania cu privire la golf, de asa natura incat, autoritatile internationale si potentialii investitori externi, sa cunoasca realitatea si sa se poata implica in dezvoltarea viitoare.
4. identificarea oportunitatilor de business din domeniu si promovarea lor, pentru castigarea de suport financiar.

Cel mai mare proiect al T&GD este Campania Nationala de promovare a jocului de Golf.

Estimarile optimiste, privind obiectivele mai sus mentionate, enunta o atat de mare cerere de actiuni pentru grupuri, incat sa fie nevoie de o agentie de turism respectiv una de advertisement&marketing care sa se ocupe de aceste 2 segmente ale activitatii…incepand din 2020.

Se doreste infiintarea unui ONG care sa administreze Campania Nationala anuala de promovare a golfului, in randul juniorilor in special, dar cu extensie si asupra celorlalte categorii de varsta.

In cazul in care evolutia afacerii, nu este cea scontata, atunci se va apela la noi solutii furnizate de experti in investitiile de acest gen. Chiar de la lansarea site-ului (mai 2009) sunt 2 astfel de experti cooptati ca parteneri de afaceri, tocmai pentru a rezolva, pe cat posibil, orice problema.

Va multumim pentru timpul acordat parcurgerii acestui material si sunteti binevenit sa contribuiti la perfectarea punerii lui in practica – in modul in care decideti.

Sursa: www.golfromania.org

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *